Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Atrakcje turystyczne w Piotrkowie i Sulejowie. Jak będą się promować miasta?

Aleksandra Tyczyńska
Na Trakcie Wielu Kultur, który ma stać się turystycznym produktem promującym Piotrków, jest ulica Słowackiego
Na Trakcie Wielu Kultur, który ma stać się turystycznym produktem promującym Piotrków, jest ulica Słowackiego Dariusz Śmigielski
Piotrków Trybunalski i sąsiedni Sulejów będą reklamować swoje atrakcje turystyczne, m.in.: Trakt Wielu Kultur i opactwo cystersów.

Władze Piotrkowa chcą promować swoje miasto, wykorzystując Trakt Wielu Kultur. Władze sąsiedniego Sulejowa zamierzają stworzyć markę miasta w oparciu o takie atrakcje turystyczne, jak Zalew Sulejowski i opactwo cystersów. Pomóc w tym mają fundusze unijne.

Projekt Piotrkowa zakłada stworzenie produktu turystycznego Trakt Wielu Kultur, czyli szlaku turystycznego, na którym znajdują się charakterystyczne, odnowione już budowle miasta, m. in. wieża ciśnień, biblioteka (dawna synagoga), Rynek Trybunalski.

- Nasz wniosek, który złożyliśmy do Urzędu Marszałkowskiego, przeszedł pozytywnie weryfikację i jesteśmy na 8. miejscu listy rezerwowej do dofinansowania - mówi Jarosław Bąkowicz, rzecznik piotrkowskiego magistratu.

Magistrat chce zdobyć 670 tys. zł unijnego dofinansowania dla projektu, który jest wart 790 tys. zł. Za te pieniądze specjaliści mogliby opracować kampanię promocyjną dla produktu Trakt Wielu Kultur. Sam Trakt zostałby dobrze oznakowany i opisany w jednolitym systemie informacji przestrzennej. Planowane jest także stworzenie platformy internetowej dla Traktu.

Nieco wyżej na liście rezerwowej, bo na 5. miejscu, znajduje się obecnie projekt Sulejowa, zakładający przeprowadzenie działań zmierzających do promocji marki regionalnej Gmina Sulejów w oparciu o atrakcje turystyczne i organizację imprez o zasięgu ponadregionalnym.

- Sulejów jest tak naprawdę rozpoznawalny poprzez swoje atrakcje turystyczne, ale tę markę trzeba odnowić - mówi Krzysztof Podlewski, kierownik referatu rozwoju i ochrony środowiska sulejowskiego magistratu.

Sztandarowymi produktami, które będą promować Sulejów, są między innymi opactwo cystersów i Zalew Sulejowski. W ramach projektu planuje się: opracowanie strategii rozwoju i promocji markowych produktów turystycznych i kulturowych gminy, przygotowanie i druk materiałów promocyjnych, produkcję filmu reklamowego wraz z emisją na antenie TVP i portalu internetowym, przygotowanie strony internetowej promującej markę i organizację imprezy o zasięgu ponadregionalnym.

- Działania medialne, takie jak imprezy, wydawnictwa, filmy, interaktywne strony WWW, zwracają uwagę szerokiej publiczności i dzięki temu gminą mogą zainteresować się mieszkańcy innych części kraju i Europy - mówi Krzysztof Podlewski, dodając, że tak naprawdę te działania mają zmierzać przede wszystkim do tego, by gmina i Zalew Sulejowski znów stały się modne, a ich marka rozpoznawalna.

Wartość projektu wynosi ponad 827 tys. zł. Sulejów ma nadzieję pozyskać ponad 703 tys. zł unijnego dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto