Mieszkańcy ulicy Modrej mają nietypowy problem. Miasto wybudowało piękną, wyłożoną kostką, ulicę, ale niestety bez bezpośrednich wyjazdów na sąsiadujące z nią Pabianicką i Piłsudskiego. Aby dostać się do miasta, trzeba nadrabiać drogi i wyjeżdżać przez sąsiednią ulicę Cegielnianą.
Wyjazd na ulicę Pabianicką zastawiony jest szlabanem, a na Piłsudskiego przegrodzony szlabanem i niewielkim wałem ziemnym. Zamieszanie z wyjazdami mocno dezorientuje osoby jadące ul. Pabianicką od strony ronda, które często widząc drogowskaz z napisem ul. Modra próbują tędy wjechać. Jakie jest ich zdziwienie, kiedy widzą ustawiony szlaban.
Na ul. Modrej znajduje się w sumie już kilkanaście posesji. Z zablokowanego wyjazdu bardzo często niewiele robią sobie mieszkańcy.
- Komu chce się nadrabiać drogi i jeździć Cegielnianą? Rano przy, teoretycznie zamkniętym wyjeździe, można zobaczyć sznur samochodów - opowiada jeden z mieszkańców. - Swoją drogą sytuacja z naszą ulicą to jak czeski film. Najpierw wojowaliśmy o nawierzchnię, bo mieliśmy tylko tłuczeń. Latem bardzo się kurzyło, a zimą było błoto. Teraz, jak wybudowali drogę, to nie ma zjazdów.
Władze miasta bezradnie rozkładają ręce.
- Rozmawialiśmy z zarządcami dróg, które mają status drogi wojewódzkiej i krajowej. Tłumaczą się oni rygorystycznymi przepisami, których nie jesteśmy w stanie przeskoczyć - mówi Beata Kwiecińska-Pintos, rzecznik prasowy prezydenta miasta.
Marcin Nowicki, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, brak zgody na wyjazd w ul. Pabianicką tłumaczy przepisem, który zabrania, aby na drodze wojewódzkiej dwa skrzyżowania z ulicą Cegielnianą i Modrą były tak blisko siebie.
- Odległość pomiędzy skrzyżowaniami musiałaby wynosić tam nie mniej niż 500 metrów. Niestety, w tym wypadku warunki na to nie pozwalają - mówi Marcin Nowicki.
Zgody na budowę zjazdu nie ma także w ulicę Piłsudskiego, którą biegnie droga krajowa nr 8. Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, brak zjazdu na krajową ósemkę tłumaczy względami bezpieczeństwa i przepisami.
- Ponieważ droga krajowa nr 8 ma kategorię drogi ruchu przyspieszonego, to według przepisów skrzyżowanie z ulicą Modrą mogłoby powstać, jeżeli byłoby oddalone od innego skrzyżowania o 1000 metrów lub w wyjątkowych okolicznościach o 600 metrów. Takie warunki nie są spełnione, dlatego wjazd z ulicy nie jest zrobiony - tłumaczy Maciej Zalewski. - To są wymogi bezpieczeństwa, skrzyżowania nie mogą być co kilka metrów na zasadzie: bo tak będzie wygodniej mieszkańcom.
Jak dodaje, jak w najbliższej przyszłości jeśli już powstanie obwodnica północna Bełchatowa i ruch z krajowej ósemki zostanie na nią przeniesiony, wówczas wyjazd z ulicy Modrej na ul. Piłsudskiego będzie można zbudować.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?