Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nasze podwórko. Piotrkowski Rower Miejski NIE DLA DZIECI, czyli Mrożek wiecznie żywy

Redakcja
Nasze podwórko. Piotrkowski Rower Miejski NIE DLA DZIECI, czyli Mrożek wiecznie żywy
Nasze podwórko. Piotrkowski Rower Miejski NIE DLA DZIECI, czyli Mrożek wiecznie żywy Marek Obszarny
Piotrkowski Rower Miejski, stacja Galeria Focus Mall, 27 września. O godz. 16.48 i 16.49 wypożyczam dwa rowery, w tym - po raz pierwszy - jeden dziecięcy. Dojeżdżamy z synem do stacji Belzacka Basen, co zajmuje nam kilka minut. Oddaję rowery wpinając je do elektrozamków. Przód dziecięcego trzeba podnieść, bo zamek jest wyżej niż piasta. Oba zostają zablokowane, co potwierdza sygnał dźwiękowy...

Nasze podwórko. Piotrkowski Rower Miejski NIE DLA DZIECI, czyli Mrożek wiecznie żywy

Po poprzednich doświadczeniach z rowerem miejskim i naliczaniu przez operatora opłat mimo zwrotu, dla pewności sprawdzam aplikację. Zwrot roweru standardowego system rejestruje o godz. 16.57, czyli 8 minut od startu przy Focusie, ale czas wypożyczenia roweru dziecięcego leci dalej.

Próbuję wypiąć go z zamka, ale przekonuję się, że siedzi na dobre. W domu jeszcze raz sprawdzam aplikację i widzę, że czas wypożyczenia płynie. Pół godziny po oddaniu rowerów, dzwonię na infolinię Nextbike. Mija kilka minut zanim zgłasza się konsultantka. Tłumaczę, że oddałem rowery, ale opłata nie przestaje się naliczać.

Konsultantka: - Ta stacja nie jest przystosowana dla rowerków dziecięcych i on tam nie powinien być zwrócony - oznajmia. - Widzę, że jest zablokowany. Ja ten rowerek zgłoszę do odbioru i, gdy zostanie przekazany na właściwą stację przez techników, to będzie pan mógł złożyć reklamację.
Ja: - Właśnie w tym celu dzwonię, żeby złożyć reklamację.
Konsultantka: - Wcześniej nie mogę jej przyjąć. Musi pan sprawdzać w aplikacji, czy rowerek został odprowadzony na właściwą stację i wtedy zatelefonować lub złożyć reklamację pisemnie mejlem, żeby opłata została anulowana.
Ja: - Ile to może potrwać?
Konsultantka: - Trudno powiedzieć, może godzinę, a może i dwa dni.
Ja:- To co w takim razie powinienem zrobić z rowerkiem, jeśli nie wpinać w elektrozamek?
Konsultantka: - Odprowadzić na stację przeznaczoną dla rowerków dziecięcych. Zaraz panu powiem, gdzie są stacje dziecięce... Jeżeli chodzi o Piotrków to widzę, że... tylko jedna stacja jest przystosowana dla rowerków dziecięcych.
Ja: - Z pewnością ta, na której ten rower wypożyczyłem, czyli przy Focus Mall.
Konsultantka: - Tak, zgadza się, przy galerii Focus.
Ja:- To co mam zrobić z rowerem, gdy dojadę do innej stacji? Przecież rower służy temu, żeby się przemieścić z miejsca do miejsca.
Konsultantka: - Rozumiem, ale prosiłabym o odprowadzenie do stacji dla rowerków dziecięcych. Można go wypożyczać na tej stacji, ale trzeba go oddać na tej samej stacji. Bardzo bym prosiła na przyszłość o tym pamiętać.

Zwrot roweru system odnotował po niemal 26 godzinach, co spowodowało naliczenie 242 zł opłaty i zablokowanie konta. Na 13 dni. Do czasu uznania reklamacji po kolejnych dwóch mejlowych interwencjach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto