Dwie klasy technikum i dwie szkoły zawodowej na „Piomie” o profilach technik mechanik i operator obrabiarek skrawających kształcą się jako jednie z nielicznych w Piotrkowie w systemie dualnym. - To oznacza, że kształcenie teoretyczne odbywa się w szkole, a praktyczne w zakładach pracy - mówi Lidia Łopusiewicz, dyrektor szkoły.
Jak dodaje, system dualny poprawia jakość kształcenia i dopasowanie kwalifikacji przyszłych pracowników do potrzeb pracodawców. Kształcenie w tym systemie pozwala także oprócz uzyskania formalnych kwalifikacji w zawodzie zdobyć praktyczne umiejętności i daje fakultatywną możliwość uzyskania dodatkowych certyfikatów.
- Zajęcia praktyczne zaczynają się już od pierwszej klasy. Uczniowie chodzą 1-2 razy w tygodniu na cały dzień do zakładu pracy i tam mają do dyspozycji najnowocześniejszy sprzęt, na którym będą w przyszłości pracować - dodaje.
Firma MBL, z którą współpracuje szkoła zapewnia im dostęp do hal produkcyjnych wyposażonych w najnowocześniejsze maszyny na poziomie światowym, w tym - obrabiarki sterowane numerycznie. Opiekunami zajęć są doświadczeni instruktorzy nauki zawodu z piotrkowskiego Centrum Kształcenia Praktycznego. W planach są także dodatkowe szkolenia i stypendia dla najlepszych uczniów.
Dotychczas umowę współpracy ZSP nr 2 podpisał z MBL Poland Sp. z o. o., Haering Polska sp. z o. o., Peugeot Porczyński i S-ka, ASO Volkswagen oraz Pioma Odlewnia.
Warto dodać, że firma MBP objęła patronatem nowy kierunek w szkole zawodowej - operator maszyn i urządzeń odlewniczych. Jego absolwenci mają zagwarantowane zatrudnienie m.in. w MBL, Pioma S.A., Zamet Industry i firmie Haering. Nauka trwa 4 lata. Uczeń ma wówczas możliwość zdobycia wiedzy ogólnokształcącej i specjalistycznej, nauki dwóch języków obcych, oraz wiedzy z zakresu obsługi i posługiwania się komputerami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?