W łódzkiej wytwórni bombek dziennie maluje się od 90 do 100 ozdób choinkowych. W zależności od ich wielkości i wzoru.
Ten rok nie jest najlepszy dla branży. Konkurencję stanowią chińskie ozdoby świąteczne, a firmy ograniczają koszty, na razie nie zamawiają bombek z logo, które były przeznaczane na prezenty z okazji świąt. Indywidualni klienci też szukają oszczędności w domowych budżetach i nie zmieniają co roku wystroju choinki tak jak robili to jeszcze parę lat temu.
- W tym sezonie widać powrót do tradycyjnych wzorów i motywów - zauważa Bożena Lękiewicz.
Na bombkach przeważają zimowe pejzaże, bałwanki, aniołki, mikołaje, dzwonki, świeczki. Od lat niezmienną popularnością cieszą się ozdoby z szopką i świętą rodziną, a także kwiatowe desenie. Swoich zwolenników mają ozdoby obficie obsypane brokatem, kamieniami, dżetami i perełkami. Najpopularniejsze kolory to tradycyjny czerwony i złoty.
Więcej: Przedświąteczna gorączka w wytwórni bombek [ZDJĘCIA, FILM]
Filip Chajzer o MBTM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?