Spis treści
"Każda osoba, która zginie, to o jedną za dużo"
"Każda osoba, która zginie w wypadku drogowym w stolicy, to o jedną za dużo. Ruch drogowy w Warszawie jest bardzo intensywny, a rozwinięta sieć ulic i torowisk, niesie ze sobą poważne wyzwania związane z bezpieczeństwem na drogach. Podstawowym zadaniem instytucji odpowiedzialnych za układ drogowy w Warszawie jest sprawienie, by z roku na rok był coraz bardziej bezpieczny" – wskazali stołeczni drogowcy.
Przypomnijmy, ze w latach 2016-2020 Zarząd Dróg Miejskich przeprowadził w Warszawie audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego na wszystkich przejściach dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej, przebadanych zostało wówczas 4093 zebr.
W 2022 roku na warszawskich drogach zginęło 33 osoby
Ze statystyk wynika, że w roku ubiegłym na stołecznych drogach zginęło w sumie 33 osoby, w tym 16 pieszych. Jak informuje ZDM, to najmniej ofiar wypadków śmiertelnych odkąd zbierane są dane na ten temat, czyli od 40 lat. Jest to trzykrotnie mniej niż przed dekadą i blisko dziesięciokrotnie mniej niż na początku lat 90-tych. Od stycznia do czerwca tego roku zginęło natomiast 8 osób, z czego pięcioro pieszych.
Zarząd Dróg Miejskich wspomina, że spadek liczby wypadków śmiertelnych łączy się ze zwiększoną niedawno ochroną pieszych.
Wypadki śmiertelne w Warszawie i Wizja Zero
- Zmierzamy w stronę Wizji Zero konsekwentną pracą na infrastrukturze drogowej. Wykluczaniem np. sytuacji, w których przekraczanie jezdni może być niebezpieczne – mówi wiceprezydent stolicy Michał Olszewski. – Naszym celem jest skoncentrowanie na tych obszarach, w których istotnie dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń, żeby osiągnąć efekt mający odzwierciedlenie w liczbach – dodaje.
Doświetlone przejścia dla pieszych, sygnalizacja świetlna i uspokajanie ruchu
Drogowy przypomnieli, ze jednym z aspektów poprawy bezpieczeństwa pieszych jest doświetlanie pasów. Dotychczas w Warszawie doświetlono 1759 z nich.
"W 2022 roku przeprowadziliśmy budowę lub remont sygnalizacji na 35 skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych w różnych częściach miasta. W 2023 roku kontynuujemy nasze działania i w 12 miejscach planujemy montaż nowej sygnalizacji świetlnej" – wskazał ZDM.
Wspomniano także o progach zwalniających, które pomagają ograniczyć prędkość pojazdów, co jest niezwykle istotne w obszarach takich jak np. okolice szkół, czy gęsto zamieszkałych osiedli.
Z danych wynika, że to piesi są wciąż najliczniejszą grupą ofiar wypadków drogowych w Warszawie.
Zapytaliśmy Komendę Stołeczną Policji ile łącznie wypadków odnotowano w tym czasie na terenie całego garnizonu stołecznego. Okazuje się, że w roku 2022 doszło do 565 wypadów drogowych, zginęło 41 osób, a 644 zostało rannych.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?