Zagospodarowanie terenu wokół wieży ciśnień w Piotrkowie - najlepszy pomysł mają uczniowie "Budowlanki"
Konkurs „Nasza nowa przestrzeń” skierowany był do młodzieży szkolnej, która za zadanie miała stworzenie autorskiego planu zagospodarowania terenów pomiędzy wieżą ciśnień a dworcem PKS. Udział w nim wzięło dziewięć zespołów z piotrkowskich szkół ponadpodstawowych.
- Wspólnym mianownikiem prac okazała się potrzeba powiększenia obszaru przestrzeni publicznej opartej na zieleni urządzonej i rekreacji – mówi Paweł Czajka, dyrektor Pracowni Planowania Przestrzennego. - Prace cechowały się różnorodnością pod względem pomysłowości i nowatorstwa oraz formą ich prezentacji przy jednoczesnym uwzględnieniu zabytkowego charakteru obszaru i obiektów.
Po analizie wszystkich prac komisja konkursowa wyłoniła laureatów.
Pierwsze miejsce zajęli uczniowie z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych i Placówek Opiekuńczo- Wychowawczych nr 3: Kacper Urbański (kl. II TB), Mateusz Urbański (kl. II TB) i Miłosz Żegnałek (kl. III TB).
Drugie miejsce przypadło uczniom z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 2: Małgorzacie Sawickiej (kl. II B /LO), Małgorzacie Łągiewskiej (kl. II B /LO) i Katarzynie Malec (kl. II A /LO).
Trzecie miejsce również zajęli uczniowie ZSP nr 2: Igor Kowalczyk, Agnieszka Stanisz, Natalia Kazimierczak (wszyscy kl. IC /technikum).
- Udział w konkursie potwierdził zainteresowanie i zaangażowanie młodzieży problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego miasta – zauważa dyrektor PPP.
- Nowe spojrzenie na przestrzeń, odwaga i odejście od utartych schematów ukazana w pracach potwierdziła potrzebę prowadzenia partycypacji społecznej w dyskusji o przestrzeni naszego miasta.
Oficjalne ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród odbędzie się 18 grudnia.
Zastrzeż PESEL - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?