18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Centra handlowe biorą mieszkańców Łódzkiego pod lupę

Alicja Zboińska
W weekendy Manufakturę odwiedza od 60 do 80 tys. osób
W weekendy Manufakturę odwiedza od 60 do 80 tys. osób fot. Grzegorz Gałasiński
Spełniają się marzenia speców od marketingu w handlu. Coraz więcej osób nie wyobraża sobie życia bez mniej lub bardziej regularnych wizyt w centrach handlowych.

Z ostatniego raportu GUS wynika, że rekordziści spędzają tam nawet 10 godzin, kobiety przeciętnie 3 godziny. A szefowie centrów handlowych stają na głowie, by jak najwięcej dowiedzieć się o swoich klientach. W Porcie Łódź na przykład liczą klientów... wykorzystując ich telefony komórkowe.

Więcej czasu w galeriach spędzają kobiety, średnio około 3 godzin, ale już 26 procent mówi o ponad 4 godzinach - czytamy w raporcie GUS. Panowie potrafią uwinąć się z zakupami w niecałą godzinę. O wiele więcej czasu spędzamy w galeriach w okresie wyprzedaży i świątecznym - średnio nawet 5 godzin. Przeciętny klient centrum handlowe odwiedza 2-3 razy w tygodniu. Rekordziści - codziennie.

Podczas zakupów panie płacą średnio 300 zł, chociaż zdarza się, że są w stanie wydać aż 10 tys. zł podczas jednej wizyty w centrum handlowym.

Klienci z woj. łódzkiego mają do wyboru trzy duże centra handlowe w Łodzi i kilkanaście mniejszych w stolicy województwa i regionie.

- Lubię bywać w sklepach, gdyż chcę być na bieżąco z modą - przyznaje Ewelina Pietrusińska z Łodzi, tegoroczna absolwentka polonistyki. - Czasami idę tylko pooglądać wystawy, zakupy robię przeciętnie raz w miesiącu lub raz na dwa miesiące. Wydaję od 200 do 400 zł, staram się nie szaleć, choć robię wyjątki, np. przed świętami.

Łódzką Manufakturę odwiedza blisko 20 mln osób rocznie. W dni powszednie jest to średnio od 40 do 50 tys. osób, a w weekendy od 60 do 80 tys.

- Obserwujemy zmiany natężenia ruchu w ciągu dnia, szczyt odwiedzin przypada w dni powszednie na godziny 16 - 20, a w weekendy 14-19 - mówi Agnieszka Nowak, dyrektorka marketingu Manufaktury. - W tygodniu ruch rozkłada się w miarę równomiernie, a znaczący wpływ na zmianę zachowania klientów w tym zakresie mają przygotowywane przez nas akcje specjalne, koncerty, wystawy. Ponad jedna czwarta gości spędza u nas powyżej dwóch godzin.

Agnieszka Nowak zaznacza, że Manufaktura nie jest typowym centrum, bo jej oferta nie jest adresowana tylko do osób, które wybierają się na zakupy. Popularnością cieszy się rynek, latem plaża, a zimą lodowisko. Klienci odwiedzają muzea, wspinają się po ściance.

Port Łódź, centrum handlowe przy Ikei, jest nastawione w dużej mierze na klientów z województwa. - Na podstawie czasu, jaki klienci spędzają w naszym centrum, wnioskujemy, że w dni robocze większość z nich przyjeżdża, by zrobić konkretne, z góry zaplanowane zakupy - mówi Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź. - W weekendy natomiast odwiedzają nas także po to, aby miło spędzić czas z dziećmi, zjeść obiad w restauracji, wziąć udział w wydarzeniach specjalnych i skorzystać z dodatkowych atrakcji. Dla rodziców małych dzieci znaczenie ma możliwość zapewnienia najmłodszym atrakcji w czasie zakupów. Chętnie korzystają z sali zabaw Port Łódź Junior oraz z placów zabaw.

Przed handlowcami najlepsza okazja, by dokładnie zbadać preferencje klientów. Ruch w sklepach znacząco zwiększy się przed Bożym Narodzeniem, a szefowie centrów liczą na to, że ich oferta spowoduje, że ci, którzy pojawiają się u nich tylko okazjonalnie, zostaną na dłużej. Nie osiągną tego celu, jeśli nie będą wiedzieć wystarczająco dużo o kupujących.

W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie