Jak wskazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu nieruchomości domy.pl aż 65 proc. osób zainteresowanych ofertami sprzedaży mieszkań to kobiety. Panowie pozostają w zdecydowanej mniejszości – tylko 35 proc. obecnie poszukujących to mężczyźni.
Czytaj także: Co czwarty nabywca dwupokojowego mieszkania to singiel
Panie mają największy udział w grupie popytowej na mieszkania 2-pokojowe (67 proc.), czyli lokale, które niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem potencjalnych klientów (40,6 proc. popytu). W drugim pod względem popularności segmencie, czyli wśród zainteresowanych lokalami 3-pokojowymi (37,6 proc. popytu) przewaga pań jest nieznacznie mniejsza – stanowią 64 proc. klientów.
Panowie mają największy, 3-procentowy udział wśród klientów na mieszkania duże – liczące 5 i więcej pokoi. Jednak w skali całego rynku jest to liczebnie najmniejsza grupa – odpowiada za 3 proc. całkowitego popytu na mieszkania.
Wyniki badania portalu domy.pl potwierdzają, że proces wyboru „rodzinnego gniazdka” (choć trzeba pamiętać, że wśród badanych były także singielki) jest domeną kobiet. To one w pierwszej kolejności dokonują selekcji ofert i decydują, które warto obejrzeć.
Uzyskane z badania dane to cenna wskazówka dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. Zarówno prywatni właściciele jak i pracownicy działów marketingu czy sprzedaży w biurach nieruchomości i firmach deweloperskich powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć niekoniecznie finansującymi) są kobiety.
Czytaj też: Chcesz sprzedać mieszkanie - zadbaj o dobry opis oferty
Na to warto zwrócić uwagę kierując ogłoszenie o sprzedaży mieszkania do kobiet:
Zdjęcia – dobrej jakości, ukazujące wizualne walory mieszkania, czystość i porządek w nim panujące (zwłaszcza w kuchni i łazience), przywołujące na myśl ciepło domowego ogniska.
Opis – bardzo obrazowy, poprawny stylistycznie, bez błędów ortograficznych, podkreślający atuty mieszkania szczególnie istotne dla kobiet, m.in. dotyczące jego estetyki, praktyczności kuchni i cech związanych z macierzyństwem (pokój dla dziecka, bliskość żłobka, przedszkola, placu zabaw, etc.).
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?