Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy rozkład MZK w Piotrkowie? Co się zmieniło? Co sądzą pasażerowie?

Karolina Wojna
Nowy rozkład MZK w Piotrkowie nie zadowolił wszystkich pasażerów. Stanisław Makuch jest rozżalony, bo spółka zadeklarowała uwzględnienie jego wniosku w rozkładzie, a tak się ostatecznie nie stało
Nowy rozkład MZK w Piotrkowie nie zadowolił wszystkich pasażerów. Stanisław Makuch jest rozżalony, bo spółka zadeklarowała uwzględnienie jego wniosku w rozkładzie, a tak się ostatecznie nie stało Dariusz Śmigielski
Nowy rozkład jazdy MZK w Piotrkowie, zdaniem władz spółki, trafił w oczekiwania mieszkańców. Uwagi pasażerów dotyczą głównie czasów odjazdu autobusów, choć są i takie odnośnie przebiegu linii.

Według prezesa MZK w Piotrkowie, nowy rozkład jazdy autobusów, to strzał w dziesiątkę i w oczekiwania pasażerów. Według komentarzy części pasażerów, niekoniecznie. Swoje uwagi, choć często kosmetyczne, zgłaszali przez pierwszy miesiąc obowiązywania nowego rozkładu. Wiele zostało uwzględnionych, ale nie wszystkie. - Nie da się zadowolić każdego - przyznaje prezes Zbigniew Stankowski.

Bez zrozumienia

Stanisław Makuch należy do tej grupy, choć nie uważa się za krytyka nowego rozkładu, a jedynie mieszkańca, którego wniosek został - mimo deklaracji przewoźnika - ostatecznie nieuwzględniony. - Zignorowany - podkreśla 80-latek, który mieszka przy ul. Litewskiej i bardzo chciał, żeby choć z jedna z emzetek z centrum na Wierzeje jechała w rejonie jego domu. - Dwa lata temu napisałem, z całym długim uzasadnieniem, dlaczego choć jedna linia powinna tędy jechać - mówi piotrkowianin. - Prosili, żeby zgłaszać uwagi, to zgłosiłem.

Jak argumentuje, konieczność takiej zmiany pojawiła się, gdy w przy ul. Rzemieślniczej wyrosły nowe bloki i przychodnia, przy ul. Wolborskiej kolejna, a przy ul. Wojska Polskiego, w dawnym budynku szpitala, zaczęli przyjmować interesantów urzędnicy KRUS. - Rejon ulic Wyzwolenia czy Rzemieślniczej w ogóle nie jest skomunikowany z Wierzejami, a wielu ludzi żeby stamtąd jechać np. do przychodni czy apteki, musi zmieniać autobus i iść z jednego przystanku na drugi. Dla starszych ludzi, o kulach, to nie do przejścia. I 6 i 7 jadą Sulejowską, a przecież wystarczyłoby, żeby jedna przejechała tędy, przez pl. Litewski.

Mężczyzna wysłał swoje pismo do UM, do biura rady miasta. Stamtąd zostało przekierowane do MZK i ZDiUM, a pan Stanisław dostał odpowiedź - podpisaną przez prezesa Stankowskiego - że jego propozycja „wydaje się interesująca i warta rozważenia”. A także, że zostanie przekazana osobom opracowującym nowy rozkład. Jak się okazało, określony jako „dobry”, pomysł pana Stanisława nie okazał się dobry na tyle, żeby stać się faktem. - Nie pisałem o żadne nowe przystanki, żadne wiaty, tylko linię, ale do tego trzeba trochę zrozumienia, a przecież prezes nie jeździ emzetką - pan Stanisław nie ukrywa rozżalenia.

Nie zawsze się da

- Próbowaliśmy, ale żaden autobus nie skręci z ul. Rzemieślniczej w Jerozolimską. Już mistrzostwem świata jest skręcenie z ronda przy ul. Kostromskiej w ul. Polną - tłumaczy prezes Stankowski, który dodaje, że większość zgłaszanych wcześniej uwag i propozycji mieszkańców była „przymierzana” do nowego rozkładu. - Nie da się jednak zadowolić każdego.

Jednak to dzięki głosom pasażerów, ich wnioskom i pismom, co sobie chwali prezes, została uruchomiona nowa linia, która jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców ul. Twardosławickiej i Zawodzie.

Spółka otwarta jest też na potrzeby mieszkańców osiedla domków w rejonie ul. Energetyków i Malinowej. Czas postoju autobusów na pętli przy Piomie został wydłużony, aby - gdy ZDiUM przy Malinowej przygotuje nową pętlę - autobusy mogły kursować na dodatkowym odcinku.

- Wyszliśmy z nową ofertą, dołożyliśmy dwa autobusy, dwóch kierowców, zadbaliśmy o te części miasta, które rozwinęły się przez ostatnie lata czyli Twardosławicką, Zawodzie, Szczekanicę - podsumowuje nowy rozkład prezes Stanowski.

Na ok. 60 uwag od pasażerów, które wpłynęły do spółki w ciągu pierwszego miesiąca obowiązywania nowego rozkładu, więszość dotyczyła drobnych przesunięć w godzinach odjazdów. Teraz, jak zapowiada prezes, nowy rozkład można drukować. Może już w marcu będzie dostępny dla pasażerów. - W cenie biletu - mówi Stankowski.

Spółka, która znów dominuje na lokalnym rynku komunikacyjnym, w najbliższej przyszłości chce odnawiać i unowocześniać tabor. Celem są średnie autobusy - duże są za duże na Piotrków, a małe się nie sprawdziły, wyposażenie ich w klimatyzację, elektronikę, która poprawia komfort podróżnych.

Nowe trasy, inne czasy
A Nowy rozkład jazdy MZK w Piotrkowie obowiązuje od 10 stycznia 2016. Jest w nim sporo nowości. Największą jest nowa linia - 3 - która została poprowadzona trasą: Słowackiego - Kostromska - Polna - Zawodzie - Wojska Polskiego - Kostromska - Wysoka - Łódzka - Wojska Polskiego - POW- Słowackiego -3 Maja i Roosevelta (szpital).

- Bardzo się cieszę, że ta linia powstała, do tej pory była tylko 1 - mówi mieszkanka ul. Jasnej. - Teraz np. moje dziecko nie musi czekać w centrum, aż ja skończę pracę, tylko może zaraz po szkole jechać do domu.

Inne zmiany w rozkładzie także uwzględniają głosy pasażerów. Np. „zerówka” częściej jeździ do Michałowa, trasę linii nr 1 poprowadzono przez ulicę Gospodarczą, a autobusy linii nr 2 - na prośbę mieszkańców - zwiększyły ilość kursów na ul. Wolborską w soboty i niedziele. Kursy „4” dopasowano do rozkładu „9”, zwiększono liczbę kursów „5” na ulicę Graniczną, zmieniono godziny dojazdu „6” na Wierzeje, trasę „7” wydłużono na ul. Dworską, a „9” zmieniono trasę przejazdu przez ul. Sienkiewicza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto