Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Piotrków: 95 zł za parkowanie przed skwerem handlowym Tuż Tuż w Piotrkowie (koło Biedronki). Klienci są zaskoczeni

Redakcja
Piotrków: 95 zł za parkowanie przed skwerem handlowym Tuż Tuż w Piotrkowie (koło Biedronki). Klienci są zaskoczeni
Piotrków: 95 zł za parkowanie przed skwerem handlowym Tuż Tuż w Piotrkowie (koło Biedronki). Klienci są zaskoczeni Dariusz Śmigielski
Piotrków: 95 zł za parkowanie przed skwerem handlowym Tuż Tuż w Piotrkowie (koło Biedronki). Klienci są zaskoczeni. Przed pasażem Tuż Tuż przy ul. Wojska Polskiego (dawny Piotr i Paweł) pojawiły się plansze informujące o płatnym parkowaniu. Zmotoryzowani klienci specjalnie się tym nie przejęli, dopóki nie pojawił się parkingowy, który za wycieraczki szyb zaczął wkładać wezwania do zapłaty. Opłata za brak biletu to, bagatela, 95 złotych!

Piotrków: 95 zł za parkowanie przed skwerem handlowym Tuż Tuż w Piotrkowie (koło Biedronki). Klienci są zaskoczeni

Pierwsza godzina postoju przed skwerem Tuż Tuż wprawdzie jest bezpłatna, ale pod warunkiem pobrania biletu z parkomatu. O konsekwencjach jego braku na własnej skórze przekonał się pan Jan Wypych, emeryt z Piotrkowa...

Działo się to w miniony poniedziałek, 4 listopada, czyli w pierwszy roboczy dzień po długim weekendzie, podczas którego obchodziliśmy Wszystkich Świętych.

- Często bywam na zakupach w tym pasażu, bo mam niedaleko - opowiada pan Jan. - W poniedziałek pojechałem tam około południa i zaparkowałem tak, jak zwykle. Robiłem zakupy w aptece (za ponad 250 zł) oraz w salonie prasowym. Gdy wracałem do auta, zauważyłem żółty kwit za wycieraczką i osobę obsługującą parking, która właśnie robiła zdjęcia mojego samochodu.

Okazało się, że kierowca ma zapłacić aż 95 złotych za to, że nie pobrał biletu z parkomatu.

- Próbowałem tłumaczyć, że zaparkowałem tylko w celu i na czas dokonania zakupów, pokazywałem paragony, ale na nic to się zdało. Parkingowy stwierdził, że jest mandat i że mogę się od niego odwołać, ale to można zrobić tylko pisemnie i to przez internet - denerwuje się Jan Wypych i tłumaczy: - Ja mam 73 lata i nie mam internetu, a żadnej innej możliwości wyjaśnienia tej sprawy, np. osobiście na miejscu w Piotrkowie nie ma. Tak mi powiedziano.

Na żółtym kwicie wezwania do zapłaty znajduje się informacja zachęcająca do szybkiego uiszczenia opłaty: „Jeżeli zapłacisz w przeciągu 3 dni, opłata dodatkowa wyniesie 75 zł”, co pan Jan początkowo zrozumiał omyłkowo - jako groźbę konieczności zapłacenia dodatkowych 75 zł, jeśli nie zapłaci 95 zł w ciągu 3 dni.

Pan Jan przyznaje, że widział parkomat i tablice informujące o płatnym parkowaniu, ale nie zwrócił na nie baczniejszej uwagi, bo wcześniej parkował tam wielokrotnie i nikt się nigdy o żaden bilet nie upominał.

Paweł Topolanek, zarządca Skweru Handlowego Tuż Tuż w Piotrkowie, przyznaje, że poniedziałek, 4 listopada, był pierwszym dniem egzekwowania biletów parkingowych i miał więcej podobnych interwencji zgłaszanych przez zaskoczonych klientów. Tłumaczy, że płatne parkowanie wprowadzono w związku z powtarzającymi się problemami z miejscami postojowymi, bo niektórzy blokowali je całymi dniami, a ci którzy przyjeżdżali na zakupy nie mieli gdzie stanąć. Skarżył się na to m. in. największy najemca - właściciel Biedronki.

Zarządca obiektu deklaruje, że reklamacje w takich przypadkach jak pana Jana, zostaną rozpatrzone pozytywnie i opłata dodatkowa będzie anulowana. Jeśli jednak sytuacja dotycząca tych samych pojazdów się powtórzy - taryfy ulgowej nie będzie.

Parking przy Skwerze Handlowym Tuż Tuż przy ul. Wojska Polskiego 137/139 w Piotrkowie obsługuje warszawska firma EuroPark Sp. z o. o. Pierwsza godzina parkowania dla klientów jest bezpłatna, ale po pobraniu biletu z parkomatu, każda kolejna kosztuje już 3 zł, a opłata dodatkowa za brak ważnego biletu to aż 95 złotych. Plansze informujące o płatnym parkingu są widoczne przy wjeździe i przy samym wejściu do pasażu handlowego.

Osoby starsze są jednak zdezorientowane zmianą dotyczącą konieczności pobierania biletów z parkomatu przed skwerem handlowym, zwłaszcza, że jedyną możliwością reklamacji jest pisemne zgłoszenie sprawy za pośrednictwem strony internetowej. Panu Janowi, który zgłosił się do redakcji, pomogliśmy złożyć taką reklamację. W uzasadnieniu napisaliśmy, że jako stały klient pasażu został zaskoczony wezwaniem do zapłaty za wycieraczką, a samochód zaparkowany był tylko na czas i w celu dokonania zakupów, których dowody załącza.**Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, a dodatkowa opłata w całości anulowana. **

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto