Piotrków: 95 zł za parkowanie przed skwerem handlowym Tuż Tuż w Piotrkowie (koło Biedronki). Klienci są zaskoczeni
Pierwsza godzina postoju przed skwerem Tuż Tuż wprawdzie jest bezpłatna, ale pod warunkiem pobrania biletu z parkomatu. O konsekwencjach jego braku na własnej skórze przekonał się pan Jan Wypych, emeryt z Piotrkowa...
Działo się to w miniony poniedziałek, 4 listopada, czyli w pierwszy roboczy dzień po długim weekendzie, podczas którego obchodziliśmy Wszystkich Świętych.
- Często bywam na zakupach w tym pasażu, bo mam niedaleko - opowiada pan Jan. - W poniedziałek pojechałem tam około południa i zaparkowałem tak, jak zwykle. Robiłem zakupy w aptece (za ponad 250 zł) oraz w salonie prasowym. Gdy wracałem do auta, zauważyłem żółty kwit za wycieraczką i osobę obsługującą parking, która właśnie robiła zdjęcia mojego samochodu.
Okazało się, że kierowca ma zapłacić aż 95 złotych za to, że nie pobrał biletu z parkomatu.
- Próbowałem tłumaczyć, że zaparkowałem tylko w celu i na czas dokonania zakupów, pokazywałem paragony, ale na nic to się zdało. Parkingowy stwierdził, że jest mandat i że mogę się od niego odwołać, ale to można zrobić tylko pisemnie i to przez internet - denerwuje się Jan Wypych i tłumaczy: - Ja mam 73 lata i nie mam internetu, a żadnej innej możliwości wyjaśnienia tej sprawy, np. osobiście na miejscu w Piotrkowie nie ma. Tak mi powiedziano.
Na żółtym kwicie wezwania do zapłaty znajduje się informacja zachęcająca do szybkiego uiszczenia opłaty: „Jeżeli zapłacisz w przeciągu 3 dni, opłata dodatkowa wyniesie 75 zł”, co pan Jan początkowo zrozumiał omyłkowo - jako groźbę konieczności zapłacenia dodatkowych 75 zł, jeśli nie zapłaci 95 zł w ciągu 3 dni.
Pan Jan przyznaje, że widział parkomat i tablice informujące o płatnym parkowaniu, ale nie zwrócił na nie baczniejszej uwagi, bo wcześniej parkował tam wielokrotnie i nikt się nigdy o żaden bilet nie upominał.
Paweł Topolanek, zarządca Skweru Handlowego Tuż Tuż w Piotrkowie, przyznaje, że poniedziałek, 4 listopada, był pierwszym dniem egzekwowania biletów parkingowych i miał więcej podobnych interwencji zgłaszanych przez zaskoczonych klientów. Tłumaczy, że płatne parkowanie wprowadzono w związku z powtarzającymi się problemami z miejscami postojowymi, bo niektórzy blokowali je całymi dniami, a ci którzy przyjeżdżali na zakupy nie mieli gdzie stanąć. Skarżył się na to m. in. największy najemca - właściciel Biedronki.
Zarządca obiektu deklaruje, że reklamacje w takich przypadkach jak pana Jana, zostaną rozpatrzone pozytywnie i opłata dodatkowa będzie anulowana. Jeśli jednak sytuacja dotycząca tych samych pojazdów się powtórzy - taryfy ulgowej nie będzie.
Parking przy Skwerze Handlowym Tuż Tuż przy ul. Wojska Polskiego 137/139 w Piotrkowie obsługuje warszawska firma EuroPark Sp. z o. o. Pierwsza godzina parkowania dla klientów jest bezpłatna, ale po pobraniu biletu z parkomatu, każda kolejna kosztuje już 3 zł, a opłata dodatkowa za brak ważnego biletu to aż 95 złotych. Plansze informujące o płatnym parkingu są widoczne przy wjeździe i przy samym wejściu do pasażu handlowego.
Osoby starsze są jednak zdezorientowane zmianą dotyczącą konieczności pobierania biletów z parkomatu przed skwerem handlowym, zwłaszcza, że jedyną możliwością reklamacji jest pisemne zgłoszenie sprawy za pośrednictwem strony internetowej. Panu Janowi, który zgłosił się do redakcji, pomogliśmy złożyć taką reklamację. W uzasadnieniu napisaliśmy, że jako stały klient pasażu został zaskoczony wezwaniem do zapłaty za wycieraczką, a samochód zaparkowany był tylko na czas i w celu dokonania zakupów, których dowody załącza.**Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, a dodatkowa opłata w całości anulowana. **
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?