Obydwie ciężarówki zatrzymano w wyniku nocnych działań prowadzonych z wtorku na środę 31 października w Piotrkowie Trybunalskim. Powodem kontroli było przypuszczenie, że wywrotki przewożące piasek ze żwirowni znacznie przekraczają dopuszczalne naciski osi na drogach krajowych po których się poruszały.
Pierwsza ciężarówka ważyła 41,75 tony (przeciążenie o 9,75 tony). Przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej wyniosło 10,8 tony w stosunku do normy wynoszącej 18 ton. Natomiast druga ciężarówka ważyła 40,8 tony (przeciążenie o 8,8 tony). Przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej wyniosło 9,85 tony w stosunku do normy wynoszącej 18 ton.
W obu przypadkach kierowcy z takim tonażem nie powinni w ogóle poruszać się po drogach publicznych, ponieważ ładunek był podzielny, więc powinni przewozić go mniej.
Za stwierdzone naruszenie przepisów wobec przewoźników toczą się teraz postępowania administracyjne w sprawie nałożenia łącznie po 25 tys. zł kary na każdego z nich.
Obydwie ciężarówki zostały rozładowane z nadmiaru ładunku podczas kontroli.
Trzeci przypadek dotyczył przewozu betonowych elementów stacji transformatorowej, gdzie ciężarówka z przyczepą, która mogła ważyć 40 ton ważyła 41,75 tony, czyli przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej wyniosło 1,75 tony. Betonowe elementy przeładowano na inny pojazd w trakcie kontroli, a przewoźnikowi teraz grozi kara w wysokości 5 tysięcy złotych.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?