Do tej pory w podpiotrkowskich Jarostach funkcjonowało jedynie Centrum Dystrybucji Ikea zaopatrujące sklepy Ikea w Polsce, Czechach, na Litwie, Słowacki, Węgrzech, Chorwacji, Rumunii, Serbii i Bułgarii.
Wraz z rozwojem dystrybucji wielokanałowej, w ubiegłym roku zdecydowano w Jarostach otworzyć Centrum Dystrybucji do Klienta (CDC) i wprowadzić nowatorskie (pierwszy raz w Polsce) "paper boxy". Na potrzeby CDC z ogólnego magazynu o powierzchni prawie 150 tysięcy metrów kwadratowych, wydzielono i zmodernizowano 22,5 tys. m kw powierzchni. To tu kompletowane, pakowane i stąd wysyłane będą zamówienia klientów detalicznych, które od ubiegłego roku mogą wykonywać przez internet.
Uroczyste otwarcie CDC odbyło się dzisiaj, 11 stycznia. - Nowe polskie Centrum Dystrybucji do Klienta zwiększy dostępność produktów IKEA dla naszych klientów. Chcemy zapewnić im możliwość kupowania w IKEA w taki sposób i w takim momencie, jaki będzie dla nich najwygodniejszy. Ponadto, dążymy do zapewnienia możliwie jak najkrótszego czasu dostawy produktów z CDC. Otwarcie centrum to bardzo ważne wydarzenie dla firmy IKEA, gdyż pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej grupy klientów - mówił Jason Crossland, prezes IKEA Distribution Services S.A. w Polsce.
Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach i partner FM Logistic zatrudniają obecnie ponad 400 pracowników. Otwarcie CDC wiąże się ze zwiększeniem zatrudnienia - o blisko 100 osób w ciągu najbliższego roku.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?