MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Piotrków, koronawirus: Kolejki pod ZUS w Piotrkowie. Ludzie stoją przed wejściem po kilka godzin

Redakcja
Kolejki pod ZUS w Piotrkowie. Interesanci stoją po kilka godzin
Kolejki pod ZUS w Piotrkowie. Interesanci stoją po kilka godzin Dariusz Śmigielski
Od poniedziałku, 4 maja, Zakład Ubezpieczeń Społecznych znów obsługuje interesantów, jednak na nowych zasadach wynikających z epidemii koronawirusa. Z tego powodu pod siedzibą ZUS w Piotrkowie tworzą się kolejki, a ludzie czekają po kilka godzin, żeby załatwić swoją sprawę. Zakład długi czas oczekiwania tłumaczy warunkami bezpieczeństwa - w inspektoracie jednocześnie może być obsługiwanych 5 osób.

Piotrków, koronawirus: Kolejki pod ZUS w Piotrkowie. Ludzie czekają na wejście po kilka godzin

Gdy w marcu ZUS wstrzymał obsługę interesantów w swoich siedzibach, dzwoniący na infolinię słyszeli, że przed nimi jest 200 lub nawet 500 osób w kolejce. Od poniedziałku kolejki tworzą się pod siedzibą inspektoratu w Piotrkowie - na wejście do sali obsługi ludzie czekają po kilka godzin, od dwóch do nawet czterech.

Długie oczekiwanie powoduje nerwową atmosferę.

- Wpuszczają pojedynczo, ale jest jedna kolejka - zwraca uwagę mieszkanka Piotrkowa, która we wtorek zjawiła się pod inspektoratem. Jak dodaje, część oczekujących nie zachowuje wymaganego dystansu.

O zasady obsługi w piotrkowskim ZUS zapytaliśmy Monikę Kiełczyńską, rzeczniczkę zakładu w województwie łódzkim.

- W piotrkowskim Inspektoracie ZUS, tak jak w każdej innej jednostce zakładu, obowiązani jesteśmy do zachowania warunków bezpieczeństwa w trakcie obsługi klientów, dlatego liczba osób, które jednocześnie mogą przebywać na sali obsługi jest limitowana. Obecnie w piotrkowskim Inspektoracie jednocześnie może być obsługiwanych nie więcej niż 5 klientów, co wynika z konieczności zachowania bezpiecznej odległości zarówno między klientami jak i osobami udzielającymi informacji. Kiedy zwolni się obsługiwane miejsce, proszony jest kolejny oczekujący, który po pobraniu tzw. numerka z systemu kierującego ruchem, przywoływany jest do konkretnego stanowiska - informuje Monika Kiełczyńska.

Jak tłumaczy, średni czas obsługi jednego klienta wynosi od 5 do 20 minut.

- Jeżeli klient ma problemy w wypełnieniu wniosku, zgłasza się do nas o pomoc, to ją od nas dostaje. Wypełnienie wniosków przy stanowisku zdecydowanie wydłuża czas obsługi, a przez to i oczekiwania pozostałych klientów - dodaje.

Stąd apeluje też do interesantów, żeby wypełniali wnioski w domach korzystając ze wskazówek na stronie zakładu.

- Wypełnienie choćby samych danych identyfikacyjnych, jest już istotne i skraca czas wypełniania dokumentu przy stanowisku. Warto zajrzeć na stronę www.zus.pl, bo można na niej znaleźć wiele informacji i wizyta w Inspektoracie może okazać się zbędna - zachęca.

Rzeczniczka przypomina również, że klienci mogą składać dokumenty do specjalnych skrzynek w siedzibach inspektoratów, a także kontaktować się z zakładem poprzez Platformę Usług Elektronicznych.

od 7 lat
Wideo

Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto