Piotrków, koronawirus: Kolejki pod ZUS w Piotrkowie. Ludzie czekają na wejście po kilka godzin
Gdy w marcu ZUS wstrzymał obsługę interesantów w swoich siedzibach, dzwoniący na infolinię słyszeli, że przed nimi jest 200 lub nawet 500 osób w kolejce. Od poniedziałku kolejki tworzą się pod siedzibą inspektoratu w Piotrkowie - na wejście do sali obsługi ludzie czekają po kilka godzin, od dwóch do nawet czterech.
Długie oczekiwanie powoduje nerwową atmosferę.
- Wpuszczają pojedynczo, ale jest jedna kolejka - zwraca uwagę mieszkanka Piotrkowa, która we wtorek zjawiła się pod inspektoratem. Jak dodaje, część oczekujących nie zachowuje wymaganego dystansu.
O zasady obsługi w piotrkowskim ZUS zapytaliśmy Monikę Kiełczyńską, rzeczniczkę zakładu w województwie łódzkim.
- W piotrkowskim Inspektoracie ZUS, tak jak w każdej innej jednostce zakładu, obowiązani jesteśmy do zachowania warunków bezpieczeństwa w trakcie obsługi klientów, dlatego liczba osób, które jednocześnie mogą przebywać na sali obsługi jest limitowana. Obecnie w piotrkowskim Inspektoracie jednocześnie może być obsługiwanych nie więcej niż 5 klientów, co wynika z konieczności zachowania bezpiecznej odległości zarówno między klientami jak i osobami udzielającymi informacji. Kiedy zwolni się obsługiwane miejsce, proszony jest kolejny oczekujący, który po pobraniu tzw. numerka z systemu kierującego ruchem, przywoływany jest do konkretnego stanowiska - informuje Monika Kiełczyńska.
Jak tłumaczy, średni czas obsługi jednego klienta wynosi od 5 do 20 minut.
- Jeżeli klient ma problemy w wypełnieniu wniosku, zgłasza się do nas o pomoc, to ją od nas dostaje. Wypełnienie wniosków przy stanowisku zdecydowanie wydłuża czas obsługi, a przez to i oczekiwania pozostałych klientów - dodaje.
Stąd apeluje też do interesantów, żeby wypełniali wnioski w domach korzystając ze wskazówek na stronie zakładu.
- Wypełnienie choćby samych danych identyfikacyjnych, jest już istotne i skraca czas wypełniania dokumentu przy stanowisku. Warto zajrzeć na stronę www.zus.pl, bo można na niej znaleźć wiele informacji i wizyta w Inspektoracie może okazać się zbędna - zachęca.
Rzeczniczka przypomina również, że klienci mogą składać dokumenty do specjalnych skrzynek w siedzibach inspektoratów, a także kontaktować się z zakładem poprzez Platformę Usług Elektronicznych.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.224.0/images/video_restrictions/7.webp)
Wyniki pierwszej tury wyborów we Francji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?