Problem związany z remontem wiaty na peronie pierwszym ciągnie się już od pewnego czasu. Zarówno remont peronu, jak i historycznej wiaty wymaga pogodzenia ścisłych zaleceń konserwatorskich, eksploatacyjnych i technicznych. Jak mówi Maciej Dutkiewicz z wydziału prasowego biura komunikacji i promocji PKP PLK, pojawia się np. konieczność pogodzenia zaleceń konserwatorskich związanych z wyeksponowaniem XIX-wiecznych podpór zadaszenia z nowymi przepisami dotyczącymi wysokości peronu.
Na wniosek PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. została już opracowana dokumentacja projektowa potrzebna do remontu wiaty na dworcu.
- Planujemy przygotować drugą część dokumentacji, potrzebną do remontu peronu. Obecnie szukamy wykonawcy, który podejmie się tego zadania - dodaje rzecznik.
Planując roboty na stacji w Piotrkowie PKP nie chce utrudniać ruchu kolejowego i ruchu pasażerów, którzy w czasie rewitalizacji będą mogli korzystać z zabytkowego peronu. W połowie przyszłego roku po zakończeniu robót związanych z rewitalizacją trasy Koluszki - Piotrków Trybunalski - Częstochowa w ramach odrębnego zadania planowany jest remont wiaty. Pojawi się wiata na dotychczas niezadaszonym peronie drugim.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?