Operator problemu nie widzi, bo na zewnątrz budynków sygnał jest i można go poszukać...
- Telefon w Erze, taki specjalny z dużymi cyframi, kupiłem żonie na gwiazdkę, chciałem, żeby była bezpieczna, jak zostaje sama w domu - mówi pan Karol. - Niestety, od razu się okazało, że w miejscu naszego zamieszkania nie ma zasięgu. Nie przewidziałem takich problemów, bo nie było ich w telefonie z innej sieci.
Pan Karol wystąpił do operatora o rozwiązanie umowy. Konsultant ds. reklamacji odpisała, że analizowany był zasięg w okolicy, gdzie mieszkają Pajączkowscy i stwierdzono, że sygnał jest na średnim poziomie. W związku z tym mogą wystąpić problemy z połączeniami w pomieszczeniach, ale na to operator nie ma wpływu. Ponieważ operator nie ma w najbliższym czasie planów inwestycji poprawiających poziom sygnału, w ramach rekompensaty dał panu Karolowi 25 proc. zniżki na abonament.
Z takim rozstrzygnięciem Pajączkowscy się nie pogodzili i poprosili o interwencję Dariusza Rogalskiego, powiatowego rzecznika praw konsumenta w Piotrkowie, ale Era pozostała nieugięta, więc pan Karol, którego telefon kosztował już ponad 300 zł (w tym cena aparatu), czasem z niego korzystał w miejscach, gdzie jest to możliwe. Dla operatora to już wystarczający argument przemawiający za tym, że skoro z telefonu da się korzystać, to podstaw do rozwiązania umowy nie ma.
- To nie ja, a żona potrzebuje takiego telefonu i to z myślą o jej potrzebach był kupiony - dodaje pan Karol utyskując, że w XXI wieku operator powinien zapewnić taki zasięg, by nie trzeba było biegać po podwórku w jego poszukiwaniu.
Wojciech Strzałkowski z biura prasowego PTC Era radzi korzystać przed podpisaniem umowy i kupnem telefonu z orientacyjnej mapy zasięgu, która jest dostępna w Internecie. Podkreśla, że w Sulejowie nie występują większe zakłócenia w działaniu sieci Era, a reklamacja pana Karola jest przypadkiem odosobnionym. - Operator nie ma wpływu na czynniki zewnętrzne i nie mogą one stanowić podstawy do rozwiązania umowy - podkreśla.
Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, choć etyka handlowo-marketingowa nakazywałaby poinformowanie klienta o możliwych problemach z zasięgiem przed podpisaniem umowy, to do obowiązków klienta jest sprawdzenie tego. Pan Karol mądrzejszy już o to doświadczenie ma nadzieję, że będzie ono też przestrogą dla innych.
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
STUDIO EURO 2024 ODC. 6
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?