Udział transportu miejskiego w zaspokajaniu potrzeb piotrkowian może spaść z ponad 21 proc. do 15. Liczba samochodów osobowych w Piotrkowie wzrosnąć ma za to z ponad 30 tysięcy na ponad 40. W związku z tym popyt na przejazdy autobusami może zmniejszyć się nawet o prawie 30 proc.
Jak w takiej rzeczywistości będzie wyglądać komunikacyjna mapa miasta?
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Piotrkowie przygotował projekt "planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego do 2020 roku", a mieszkańcy już mogą się wypowiadać na jego temat.
Wielkich zmian zarząd dróg nie planuje. Zakłada się funkcjonowanie nadal 10 linii autobusowych, obsługiwanych przez 26 - 28 autobusów. Bierze się też pod uwagę wariant, że z działalności rezygnować mogą prywatni przewoźnicy, a wówczas funkcjonowałoby 12 linii emzetek obsługiwanych przez 34 - 36 pojazdów.
Autorzy planu zauważają przy tym, że w związku z bardzo niską jakością funkcjonowania prywatnej sieci przewozów już od 2013 r. Miejski Zakład Komunikacji powinien zwiększać liczbę autobusów na poszczególnych liniach.
Plan zakłada też, że w latach 2013-2015 zmieni się taryfa piotrkowskiej komunikacji miejskiej. Zakłada się większy udział biletów okresowych, uzupełnienie o bilety przesiadkowe i bilety 24-godzinne, wprowadzenie biletu zintegrowanego. Ma być mniej ulg, a nawet rozważana jest likwidacja biletu socjalnego.
Mieszkańcy mogą zapoznać się z dokumentem na www.mzdik.piotrkow.pl lub w wydziale komunikacji MZDiK przy ulicy Kasztanowej.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?