Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Centrum Informacji Turystycznej w Piotrkowie będzie promować atrakcje nie tylko miasta, ale i powiatu

Karolina Wojna
Marta Skórka i Wioletta Skopińska z folderami, które znajdą się w Centrumfot.
Marta Skórka i Wioletta Skopińska z folderami, które znajdą się w Centrumfot. Dariusz Śmigielski
Informacja turystyczna, do tej pory traktowana w Piotrkowie trochę po macoszemu, zyskuje nowe znaczenie.

Wszystko za sprawą Centrum Informacji Turystycznej, które - w randze referatu Urzędu Miasta - będzie nie tylko koordynować, ale i kreować promocję turystyki w mieście, i co jest nowością, w powiecie. Czy to oznacza, że Piotrków nagle stanie się mekką turystów? Raczej nie, ale Centrum we współpracy m.in. z PTTK czy Towarzystwem Przyjaciół Miasta Piotrkowa ma skutecznie reklamować nowe i istniejące atrakcje turystyczne miasta i regionu, nie tylko wśród przyjezdnych.

- Piotrków się rozwija i przyciąga turystów atrakcjami, o których się nie mówi - zauważa Marta Skórka, pełniąca obowiązki kierownik CIT.

Te, jak wymienia, to np. działająca od kilku lat przy lotnisku Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej Strefa Zrzutu. - Poza zainteresowanymi, mało kto wie, że tu działa - dodaje Skórka. - Mamy także obiekty kultu maryjnego, a jesteśmy po drodze do Częstochowy, chcemy też wrócić do idei Piotrkowa, miasta trybunałów koronnych.

Te turystyczne atuty mają być magnesem także dla samych piotrkowian. - Nie będziemy tylko łapać wycieczkowiczów. Naszym celem jest też organizowanie życia turystycznego mieszkańców - uzupełnia Marta Skórka.

Służyć temu mają wycieczki i spacery z przewodnikami i pasjonatami historii miasta oraz informatory, przewodniki i ulotki, które Centrum będzie rozpowszechniać. Od nich zresztą zacznie swoją działalność. Kiedy? Według pierwszych przymiarek już 8 września. Dziś lokal przy ul. Starowarszawskiej czeka odbiór techniczny. Potem pojawią się tam meble, stanowisko komputerowe dla turystów, kiosk multimedialny i biblioteczka. Turystów obsługiwać będą dwie osoby mówiące po niemiecku i angielsku. Drzwi CIT będą otwarte właściwie przez siedem dni w tygodniu.

Na otwarcie punktu z ciekawością czeka Sebastian Nowak z Łęk Szlacheckich. Ulotki o jego gospodarstwie agroturystycznym za pośrednictwem Centrum mają trafić do rąk turystów.

- Nie liczę, że to przyciągnie mi turystów, raczej to ja podeślę ich do Piotrkowa, ale dobrze, że taki punkt rusza, bo reklamować się trzeba - mówi pan Sebastian.

Marta Skórka liczy, że ulotek promujących atrakcje w powiecie będzie więcej. Na razie swoje foldery przekazało jeszcze starostwo, ale Centrum czeka też na ulotki i foldery reklamowe z gmin, które zaprosiło do współpracy oraz na materiały promocyjne hoteli, restauracji, itp.

- Chcemy kompleksowo informować o mieście - podkreśla Marta Skórka.

Dodaje, że potrzebujących usług CIT nie braknie: o ile w 2004 roku w piotrkowskich hotelach nocowało 8,5 tys. osób, to w 2007 roku było ich już 18,6 tysiąca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto