Gdy rok temu z okazji pierwszych urodzin Focus Mall stawialiśmy tezę, że przy skrzyżowaniu ul. Słowackiego i Kostromskiej wyrosło nowe centrum Piotrkowa, wywołaliśmy dyskusję. Dziś, po kolejnym roku działalności, trudno mieć wątpliwości, że tak nie jest.
Galeria dla wielu mieszkańców stała się centrum życia zawodowego, społecznego, rozrywkowego, a przede miejscem zakupów. Ale ambicje ma większe, bo obok handlowej Focus Mall chce być galerią sztuki i miejscem edukacji dzieci oraz młodzieży.
Ewa Sadzińska z Focus Mall, tezie o nowym centrum miasta nie zaprzecza, choć podkreśla, że nowoczesna galeria nie próbuje zabierać tytułu i nie zagraża pozycji starej, zabytkowej części Piotrkowa.
Focus zamiast dzielić, ma łączyć: zakupy z rozrywką, konsumpcję z kulturą, zabawę z nauką, konieczność z przyjemnością, dotychczasowe przyzwyczajenia z nowymi potrzebami. - Focus Mall jest uzupełnieniem walorów współczesnego miasta - przekonuje Sadzińska.
Mieniące się neonami centrum zdaje się spełniać te funkcje, zarówno architektonicznie, jak i pod względem oferty szeroko pojętych atrakcji.
- Rzeczywiście galeria zaczyna przyciągać ludzi jako forma spędzania czasu, ale nie chcemy, żeby to była tylko prosta komercja i rozrywka, stąd wiele wydarzeń, eventów, które mają charakter edukacyjny - dodaje Ewa Sadzińska.
Przykładów takich działań Focus Mall nie brakuje - premiera bajki to szereg zabaw dotyczących bezpieczeństwa, święta wielkanocne to integrujący dzieci i młodzież konkurs malowania pisanek.
- Chcemy, żeby to nie były tylko podskoki czy przysiady - zastrzega Ewa Sadzińska.
Regularne imprezy i wydarzenia w galerii mają nie tylko wpisać jej przestrzeń do rytmu życia klientów, ale i spowodować, aby - szczególnie piotrkowianie - zaczęli identyfikować się z centrum. Wyraźnym sygnałem tego kierunku były dwa wydarzenia zorganizowane w tym roku w Focus Mall, czyli konkurs i warsztaty fotograficzne oraz oddanie przestrzeni galerii uczestnikom międzynarodowego festiwalu sztuki Interakcje. Celem obu wydarzeń było podkreślenie związków Focusa z Piotrkowem.
- Chcielibyśmy, żeby następowała pewna identyfikacja mieszkańców Piotrkowa z galerią, żeby piotrkowianie czuli się dumni, że mają tu taki obiekt - dodaje Ewa Sadzińska.
A według samej galerii powodów do dumy nie brakuje, tak jak Focus Mall nie brakuje sukcesów. Te ostatnie to 100-procentowe wynajęcie tzw. food court, czyli powierzchni związanej z usługami gastronomicznymi. Do działających punktów dołączyły ostatnio Jadłostacja, orientalna restauracja Zen Thai, kawiarnia Cafe Doc oraz - na deser - cukiernia Sowa.
Wśród ponad stu szyldów sklepowych w piotrkowskiej galerii pojawiła się nowa marka Stradivarius, a kierownictwo centrum nie ukrywa, że to nie koniec. Rosną także inne liczby, m.in. przez trzy pierwsze kwartały roku galeria o 7 procent zwiększyła obroty. Rośnie też odwiedzalność centrum - średnio miesięcznie Focus Mall odwiedza ok. 350 tys. osób. Klientów tradycyjnie przybywa w grudniu - średnio to 500 tys. osób.
Od otwarcia w listopadzie 2009 roku Focus Mall w Piotrkowie odwiedziło ok. 8,5 mln osób.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?