15 tysięcy 773 użytkowników, 9 tysięcy 465 godzin pracy miejskich szkół, 3 tysiące 414 utworzonych wirtualnych lekcji. Piotrkowska platforma e-learningowa chce być główną pomocą dydaktyczną nauczycieli i uczniów, ale czy tak jest w rzeczywistości?
Pod względem utworzonych lekcji na liście szkół korzystających z platformy przoduje największa w mieście Szkoła Podstawowa nr 12. Nauczyciele dwunastki tylko w tym roku szkolnym przygotowali i przeprowadzili z uczniami 787 lekcji. Kolejna na liście - Szkoła Podstawowa nr 3 lekcji opracowała już ,,tylko" 389. Zamykające listę są SP nr 11 (40 lekcji), II LO (37 lekcji), Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (36 lekcji) i I LO (24 lekcje).
W dwunastce najwięcej z platformy korzystają nauczyciele nauczania początkowego i przyrody.
- Jesteśmy największą szkołą, klas jest dużo i dużo jest materiałów do wykorzystania z najmłodszymi uczniami - mówi Karolina Majchrzak, nauczyciel informatyki w SP nr 12.
Z kolei pod względem spędzonego czasu najaktywniejsi od września są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11. Dzieci na e-learningu spędziły łącznie 88 032 minuty. Nieco krócej z wirtualnych zajęć korzystają uczniowie SP nr 3. Jak przyznaje Marcin Góra, administrator platformy, część szkół dopiero z nowym rokiem szkolnym oswaja platformę, na której nauczyciele mogą znaleźć kilka tysięcy materiałów dydaktycznych.
Jak z doświadczenia ocenia Karolina Majchrzak, materiały zamieszczone na platformie nie zawsze dadzą się w pełni wykorzystać na poziomie danej szkoły. Tak, jak mówi, jest z zadaniami z matematyki.
- Jest duży skok między trudnością tych zadań, nawet podczas jednej lekcji są łatwe albo bardzo trudne - dodaje.
Na zbytnią łatwość materiałów z e-platformy narzekają np. nauczyciele piotrkowskich liceów. W szkołach, których głównym celem jest przygotowanie uczniów do zdania matury, po prostu szkoda czasu na zajmowanie się zadaniami odbiegającymi poziomem trudności od programu i ambicji szkoły.
Tomasz Grynkiewicz, nauczyciel informatyki oraz edukacji dla bezpieczeństwa w I LO, nie korzysta ze swoimi uczniami z platformy, bo ta nie zawiera materiałów z przedmiotów, których uczy.
- Poza tym mam własną platformę, na której jestem administratorem i z której łatwiej mi korzystać w pracy - przyznaje.
Piotrkowska platforma e-learningowa wystartowała 31 października 2011 roku. Projekt umożliwia darmowy dostęp do interaktywnych materiałów edukacyjnych w szkole lub w domu.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?