- Ozdoba z konieczności, tak to można nazwać - Małgorzata Majczyna, dyrektor biura inwestycji i remontów piotrkowskiego magistratu, mówi o sporym głazie, który niczym kropka nad i, zwieńczył nowe rondo, zwane W-W-W (Wolborska, Wierzejska, Wyzwolenia).
Głaz, który ustawiono na wysepce przy rondzie, tuż przy wylocie z ul. Wierzejskiej, ma chronić krawężniki przed ciężkimi kołami tirów. Kamień pojawił się zaraz po oficjalnym otwarciu ronda, które dzień wcześniej zostało w dwóch miejscach uszkodzone.
Tir wjechał na krawężnik właśnie przy ul. Wierzejskiej, gdzie tuż przed rondem trzeba mocno skręcić. Druga ciężarówka wgniotła krawężnik przy ulicy Wolborskiej. Rozwiązanie, chroniące pozostałe krawężniki przed takimi zniszczeniami, podpowiedział projektant, a jednocześnie inspektor tej inwestycji.
- To ma być lekarstwo na bezmyślność kierowców - zauważa dyrektor Majczyna. Według niej, powodem zniszczeń nie są źle wyprofilowane czy za wąskie dojazdy do ronda, ale nierozwaga ze strony tych kierowców, którzy odpowiednio wcześnie nie zwalniają.
- Teraz będą musieli - kwituje Małgorzata Majczyna, przypominając o innych szkodach, powstałych przy miejskich ulicach, np. o rozjechanych krawężnikach skrzyżowania ul. Rakowskiej z obwodnicą.
Piotrków: Nowe rondo już otwarte
To nie pierwsze rondo, które wzbudza w mieście kontrowersje. Największe dotyczą tzw. minironda przy ul. Polnej i Kostromskiej. Małe, przenośne i rozkładane jest ciągle krytykowane przez kierowców, którzy uważają, że takie rondo niesie znacznie większe zagrożenie stłuczkami niż poprzednie skrzyżowanie.
Uwagi kierowców nie znajdują jednak poparcia w statystykach. Wypadków na rondzie policja bowiem nie odnotowała. Ronda broni też Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Piotrkowie, który nie planuje na skrzyżowaniu żadnych zmian.
Jak wylicza Ryszard Żak z MZDiK, kierowcom muszą wystarczyć te już wprowadzone, a polegające na lepszym oznakowaniu minironda.
Choć, zdaniem MZDiK, rondo spełnia swoją funkcję, na razie - bezterminowo - Zarząd nie będzie rozkładał kolejnych. Te planowane były w dwóch miejscach - na skrzyżowaniu ul. Wolborskiej i Skłodowskiej-Curie oraz Roosevelta i Żelaznej. Z obu lokalizacji MZDiK raczej się jednak wycofa. Ze względu na duży ruch tirów na obu krzyżówkach, minironda mogłyby utrudnić przejazd.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?