Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont torów na linii Częstochowa - Koluszki. W Piotrkowie prace są zaawansowane [ZDJĘCIA]

Kasia Renkiel
Najpierw była konferencja, później wycieczka w teren. Co już udało się zrobić?
Najpierw była konferencja, później wycieczka w teren. Co już udało się zrobić? Katarzyna Renkiel
Remont torów na linii Częstochowa - Koluszki jest na zaawansowanym etapie. W Piotrkowie i Gorzkowicach powstają już nowe perony.

Monitoring na każdej stacji kolejowej, nowe, podwyższone perony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wymiana torowisk - to jedne z założeń projektu, w ramach którego modernizowana jest linia kolejowa na trasie Koluszki - Częstochowa. W Piotrkowie powstała już połowa peronu, wymieniane są także tory (zlikwidowany został jeden tor). W Gorzkowicach wymieniono już całkowicie jeden tor, gotowy jest także peron po jednej stronie. Dzięki rewitalizacji podróż z Koluszek do Częstochowy skróci się nawet o pół godziny. Nowe perony zostaną wyposażone w wiaty oraz nowy system oświetlenia.

We wtorek (13 maja) w Piotrkowie podczas konferencji prasowej z mediami spotkał się m.in. Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, Krzysztof Pietras, dyrektor projektu PKP PLK oraz Tomasz Sędziński, kierownik robót. Przedstawiciele mediów mogli zobaczyć, na jak zaawansowanym etapie są prace w miejscowości Gorzędów i Gorzkowice oraz obejrzeć na żywo pracę maszyny do wymiany torów.

W związku z prowadzonymi pracami przejazd kolejowy w Piotrkowie będzie zamknięty całodobowo 25 maja.

Okazuje się, że przejście podziemne może powstać, ale to wiąże się z oddzielnym projektem, bo przejście zarządzane jest przez samorząd. - Da się to zrobić, ale inwestycja taka może kosztować nawet kilka milionów, dlatego kolej i miasto zazwyczaj dzieli się takimi kosztami - mówi Maciej Dutkiewicz.

Na wszystkich przejazdach kolejowych mają być zamontowane kamery, dzięki nim podróżni poczują się bezpieczniej. - Będą też kamery na przejazdach, dzięki czemu sprawcy np. uszkodzeń rogatek będą mogli zostać szybko zidentyfikowani. Kamery zarejestrują też tablice rejestracyjne pojazdów - mówi Krzysztof Pietras.

Inwestycja prowadzona jest na terenie 16 gmin. Łącznie ma być wymienionych 164,7 km nawierzchni torowej oraz 142 rozjazdy. Zostaną wyremontowane 43 perony i 13 przejazdów kolejowych. Ponadto zaplanowano zainstalowanie na 19 przejazdach urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej dla przejazdów kat. B i C. Zrewitalizowanych zostanie 12 stacji, 83 km sieci trakcyjnej, 30 mostów, 15 przepustów, 5 wiaduktów i jeden mur oporowy.

Do tej pory zrewitalizowano 18 peronów w 15 lokalizacjach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto