Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poseł Domaracki niedługo cieszył, się tym że wywalczył inwestycję pod torami PKP

Karolina Wojna
Niebezpieczne przechodzenie przez tory to codzienność na peronie piotrkowskiego dworca
Niebezpieczne przechodzenie przez tory to codzienność na peronie piotrkowskiego dworca Dariusz Śmigielski
"W ramach przebudowy stacji Piotrków Trybunalski przewidziane jest wybudowanie przejścia podziemnego, które kompleksowo rozwiąże ruch komunikacyjny dla pasażerów korzystających z komunikacji kolejowej na dworcu w Piotrkowie" - jak można zinterpretować taki komunikat w oficjalnym piśmie Zakładu Linii Kolejowych SA w Łodzi?

- Pomyślałem, że skoro teraz remontują dworzec, to może nie za miesiąc czy dwa, ale za rok będzie robiona trakcja i zrobią to przejście - mówi Marek Domaracki, poseł Ruchu Palikota, który był adresatem pisma z ZLK w Łodzi. Było ono odpowiedzią na list otwarty parlamentarzysty z Piotrkowa, w którym domagał się poprawy bezpieczeństwa pasażerów "skaczących z peronu na peron po torach".

- Zdziwiłem się - czy to było planowane, czy też wywołała to moja interwencja? Nigdy nie słyszałem o takich planach - dodaje Domaracki. I przyznaje: - Ucieszyłem się...

Radość posła z deklaracji kolei nie trwała długo, bo jak się okazuje, plany są tak niesprecyzowane, jak odległe. Marek Olkiewicz, podpisany pod pismem dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi, nie ukrywa zdziwienia nadinterpretacją swoich słów.

- A gdzie tam... - mówi rozbawiony. - Ja tylko poinformowałem, jakie są możliwości. To nie ma nic wspólnego z przebudową dworca, bo przebudowa stacji Piotrków to jest przebudowa torów, układu torowego...

W projekcie tak dużej inwestycji można będzie uwzględnić budowę przejścia podziemnego. ZLK planuje remont torowiska od Piotrkowa do Radomska, ale nie ma to nic wspólnego z przebudową stacji w Piotrkowie, a tym bardziej z budową tunelu pod torami.

- A kiedy to będzie? W 2040 roku? - żartuje poseł, który w swoim liście poruszał też sprawę niefunkcjonalnej np. dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkami, kładki nad torami.

I tu nic się na razie nie zmieni. Przebudowa kładki, np. "wyprostowanie" zejścia od strony ul. POW, to także potężna i kosztowna inwestycja, której właściciel - w tym przypadku miasto - na razie nie planuje. Jak tłumaczy Małgorzata Majczyna, dyrektor biura inwestycji i remontów, projekt zwykłego remontu kładki musiałby spełniać wymogi prawa budowlanego, np. dostosowanie obiektu dla potrzeb niepełnosprawnych.

Wiosną PKP Nieruchomości zakończy remont piotrkowskiego dworca. To nie koniec robót i utrudnień dla pasażerów, bo w tym samym czasie powinien się zacząć remont peronu z odtworzeniem zabytkowego zadaszenia. Inwestycja jest na etapie projektowania, ma kosztować ok. miliona zł, które wyłoży spółka ZLK.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto