Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wyremontują przejazd i perony na dworcu PKP w Piotrkowie

Aleksandra Tyczyńska
Peron nr 2 będzie wyższy, a pod wiatą będzie można się schronić

Peron nr 2 będzie wyższy, a pod wiatą będzie można się schronić
 Dariusz Śmigielski
Polskie Koleje Państwowe rozstrzygnęły przetarg na modernizację i rewitalizację linii nr 1 na odcinku Koluszki - Częstochowa, popularnie zwanej Wiedenką.


Roboty, które będą prowadzone między innymi na stacjach w Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku i wielu mniejszych miejscowościach, będą obejmować przebudowę peronów, przejazdów i wymianę podkładów oraz torowiska.


Polskie Linie Kolejowe PKP remont przejazdu, na który w ogóle nie powinni zapuszczać się kierowcy mający niżej zawieszone auta, zapowiadały od ubiegłego roku. Roboty miały się rozpocząć najpierw w maju, potem w lipcu, ostatnia wersja mówiła, że jesienią, prawdopodobnie w październiku. 


- Zima nadchodzi, a na przejeździe jak było, tak jest - zwrócił nam uwagę jeden z mieszkańców Piotrkowa.


Okazuje się, iż "jest, jak było" dlatego, że PLK zdecydowały się nie prowadzić inwestycji na swojej działce, gdzie są perony, torowisko i przejazd, za własne pieniądze, a poczekać na unijne dofinansowanie.


- Nie było sensu robić remontu, skoro była szansa na pieniądze z Unii Europejskiej na rewitalizację całej linii nr 1 i na to, by przeprowadzić tę inwestycję w sposób kompleksowy - mówi Marek Olkiewicz, dyrektor PLK w Łodzi.


Z zapowiedzi zaplanowanych w Piotrkowie prac wynika, że wprawdzie nie pojawi się jakieś nowatorskie rozwiązanie problemów w komunikacji pasażerów między peronami nr 1 i 2, ale będzie wygodniej wsiadać do pociągu, jak i gdzie się schronić, czekając na jego przyjazd.


- Na samej stacji w Piotrkowie zaplanowaliśmy szereg prac - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Peron (nr 2 - red.) na stacji zostanie wyremontowany i poszerzony po likwidacji jednego toru (nr 3 - red.). Będzie miał wysokość 55 cm. Zostanie na nim zainstalowana dwustronna wiata. 


W Piotrkowie ponadto, podobnie jak na większości odcinków, wymieniane będzie torowisko, podkłady, wzmocniony mur oporowy, a także remontowany wiadukt - prawdopodobnie ten znajdujący się nad ulicą Wojska Polskiego.


Roboty mają rozpocząć się w połowie przyszłego roku i zakłada się, że potrwają dwa lata. Nie udało nam się jednak uzyskać na razie od PKP harmonogramu tych prac. 


Na remont czeka ponadto peron nr 1, przylegający do dworca wraz z zabytkową wiatą.
- Trwają uzgodnienia, a są niezbędne, bo według standardów i ten peron powinniśmy podwyższyć, jednak nie ma na to zgody konserwatora zabytków - wyjaśnia dyrektor Olkiewicz.

Przebudowane zostaną także perony w Rokicinach (powiat tomaszowski), na kilku stacjach w powiecie piotrkowskim - Baby, Moszczenica, Jarosty, Milejów, Gorzkowice oraz w Gorzędowie, w Radomsku, a także w Kamieńsku, Dobryszycach i w Bobrach koło Radomska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto