Roboty, które będą prowadzone między innymi na stacjach w Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku i wielu mniejszych miejscowościach, będą obejmować przebudowę peronów, przejazdów i wymianę podkładów oraz torowiska.
Polskie Linie Kolejowe PKP remont przejazdu, na który w ogóle nie powinni zapuszczać się kierowcy mający niżej zawieszone auta, zapowiadały od ubiegłego roku. Roboty miały się rozpocząć najpierw w maju, potem w lipcu, ostatnia wersja mówiła, że jesienią, prawdopodobnie w październiku.
- Zima nadchodzi, a na przejeździe jak było, tak jest - zwrócił nam uwagę jeden z mieszkańców Piotrkowa.
Okazuje się, iż "jest, jak było" dlatego, że PLK zdecydowały się nie prowadzić inwestycji na swojej działce, gdzie są perony, torowisko i przejazd, za własne pieniądze, a poczekać na unijne dofinansowanie.
- Nie było sensu robić remontu, skoro była szansa na pieniądze z Unii Europejskiej na rewitalizację całej linii nr 1 i na to, by przeprowadzić tę inwestycję w sposób kompleksowy - mówi Marek Olkiewicz, dyrektor PLK w Łodzi.
Z zapowiedzi zaplanowanych w Piotrkowie prac wynika, że wprawdzie nie pojawi się jakieś nowatorskie rozwiązanie problemów w komunikacji pasażerów między peronami nr 1 i 2, ale będzie wygodniej wsiadać do pociągu, jak i gdzie się schronić, czekając na jego przyjazd.
- Na samej stacji w Piotrkowie zaplanowaliśmy szereg prac - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Peron (nr 2 - red.) na stacji zostanie wyremontowany i poszerzony po likwidacji jednego toru (nr 3 - red.). Będzie miał wysokość 55 cm. Zostanie na nim zainstalowana dwustronna wiata.
W Piotrkowie ponadto, podobnie jak na większości odcinków, wymieniane będzie torowisko, podkłady, wzmocniony mur oporowy, a także remontowany wiadukt - prawdopodobnie ten znajdujący się nad ulicą Wojska Polskiego.
Roboty mają rozpocząć się w połowie przyszłego roku i zakłada się, że potrwają dwa lata. Nie udało nam się jednak uzyskać na razie od PKP harmonogramu tych prac.
Na remont czeka ponadto peron nr 1, przylegający do dworca wraz z zabytkową wiatą. - Trwają uzgodnienia, a są niezbędne, bo według standardów i ten peron powinniśmy podwyższyć, jednak nie ma na to zgody konserwatora zabytków - wyjaśnia dyrektor Olkiewicz.
Przebudowane zostaną także perony w Rokicinach (powiat tomaszowski), na kilku stacjach w powiecie piotrkowskim - Baby, Moszczenica, Jarosty, Milejów, Gorzkowice oraz w Gorzędowie, w Radomsku, a także w Kamieńsku, Dobryszycach i w Bobrach koło Radomska.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?