MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Klient trzeźwy... mniej awanturujący...z Jackiem Hofmanem o ochranianiu miejskich budynków

Aleksandra Tyczyńska
Jacek Hofman, komendant Straży Miejskiej w Piotrkowie
Jacek Hofman, komendant Straży Miejskiej w Piotrkowie Dariusz Śmigielski
Z Jackiem Hofmanem, komendantem Straży Miejskiej w Piotrkowie, o ochranianiu miejskich budynków i awanturujących się interesantach, rozmawia Aleksandra Tyczyńska

Mija tydzień od wprowadzenia zakazu nagabywania interesantów magistratu przez pracowników firm pogrzebowych. Zakaz działa?

Mieliśmy dwa zgłoszenia, że proceder jest nadal uprawiany. Osoby, które oferowały usługi pogrzebowe, zostały poproszone o opuszczenie urzędu i nie stawiały oporu, skończyło się na pouczeniu.

A gdyby trafił się uparty klient, który wprawdzie nie miałby dowodu na to, że załatwia urzędowe sprawy, ale powie-dział, że jest w miejscu publicznym i ma prawo sobie tu siedzieć?

Do ustawowych zadań straży należy ochrona obiektów komunalnych. Na tej podstawie możemy poprosić o opuszczenie budynku osobę, która łamie prawo bądź przyjęte w danym obiekcie zasady. Dla magistratu tą zasadą jest nieprowadzenie akwizycji i jakiś prywatnych kampanii reklamowych. Urząd to też nie poczekalnia. Jeśli pouczenie w takim przypadku nie odniosłoby skutku, a osoba zaczęła się awanturować, to możemy rozważyć ukaranie jej mandatem za zakłócanie porządku publicznego, czy nawet użycie środków przymusu bezpośredniego. Na miejsce możemy też wezwać policję.

A to się w ogóle zdarza?

Do sytuacji, w których interweniować musi straż miejska, dochodzi kilkanaście razy w roku, głównie w siedzibie magistratu i w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie. W 99 proc. tych przypadków awanturujący się klient, używający niecenzuralnych słów jest po wpływem alkoholu. W pozostałych w grę wchodzą silne emocje spowodowane np. z niezałatwieniem sprawy po myśli interesanta. Nie zdarzyły się dotąd ekstremalne sytuacje, wystarcza pouczenie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Klient trzeźwy... mniej awanturujący...z Jackiem Hofmanem o ochranianiu miejskich budynków - Piotrków Trybunalski Nasze Miasto

Wróć na piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl Nasze Miasto