W pierwszej z nich ulice Roosevelta i Żelazna mogłyby zostać przebudowane w ramach - wspólnego z powiatem - projektu ,,Rozbudowa korytarza transportowego łączącego przemysłową część miasta Piotrkowa Trybunalskiego z DK nr 1 i drogą wojewódzką nr 484". Zarząd dróg powiatowych zgłosił projekt do Strategii Rozwoju Województwa Łódzkiego 2020 jako zadanie priorytetowe, którego realizacja może jednak potrwać do 2020 roku.
Piotrkowski zakres inwestycji ma objąć modernizację Roosevelta, przebudowę Żelaznej wraz z budową rond na skrzyżowaniach ul. Roosevelta i Żelaznej oraz Żelaznej i Dmowskiego. Szacunkowy koszt to 20 mln zł. Drugie tyle ma kosztować wykonanie prac na terenie powiatu na odcinku ok. 9 km.
Magistrat zgłosił też do Regionalnej Strategii Innowacji dla Województwa Łódzkiego LORIS 2030 projekt "Terminal transportu intermodalnego wraz z przebudową układu drogowego". Prace szacowane są na 18 mln zł. W tej koncepcji ul. Roosevelta przebudowana byłaby na odcinku około 3 km. Projekt zakłada też m.in. budowę dwóch rond, przebudowę układu drogowego w rejonie Wronia - Metalowców, budowę chodnika i ścieżki rowerowej.
Realizacja tych koncepcji jest uzależniona od tego, czy miasto zdobędzie dofinansowanie.
- Dziś jeszcze nie wiemy, jak pieniądze unijne zostaną podzielone, dlatego działamy dwutorowo - mówi Katarzyna Szokalska, kierownik biura planowania rozwoju miasta. - W momencie otworzenia się którejś z szuflad, chcemy być gotowi do aplikowania o środki zewnętrzne.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?